FinancieSprávyTlačové správy

Tretina obchodníkov ešte stále nemá eKasu

Najviac nepripojených pokladníc z celkového počtu nepripojených pokladníc je v Bratislavskom a najmenej v Trenčianskom kraji. Najviac pokladníc je nepripojených v pohostinstvách.

Finančná správa neustále vyzýva na čo najskoršie pripojenie sa k systému. S cieľom poskytnúť subjektom čo najviac priestoru pre pomoc či usmernenie na prelome rokov rozšíri úradné hodiny call centra.

Generálny riaditeľ sekcie boja proti podvodom a analýzy rizík Ladislav Hanniker informoval o aktuálnom stave projektu eKasa.

 „Už viac ako 153 000 pokladníc vydáva pokladničné doklady v eKase. To je približne 70% z odhadovaného počtu 220 000 pokladníc. Podnikatelia si môžu vyberať zo 45 certifikovaných dodávateľov, ponuka riešení je široká. Neustále preto upozorňujeme na to, že už nie je na čo čakať! Kapacity dodávateľov pokladničných riešení budú na konci roka obmedzené a do konca roka zostáva už len mesiac. Nehovoriac o voľných dňoch počas vianočných sviatkov,“ uviedol Hanniker počas tlačovej konferencie.  

Zároveň ubezpečil, že eKasa naplno funguje a nie je absolútne žiadny dôvod akokoľvek posúvať termín 01.01.2020.

Zhrnul výsledky diskusie zo stretnutia odborníkov, ktoré sa konalo uplynulý týždeň a zopakoval, že projekt má svoje opodstatnenie a je veľmi dôležitým opatrením v boji proti daňovým podvodom.

Informoval tiež o regionálnom a sektorovom rozdelení nepripojených pokladníc. Pomer nepripojených pokladníc sa v každom kraji hýbe na úrovni približne 30%. 18% zo všetkých nepripojených pokladníc je však v Bratislavskom kraji, najmenej, 10%, v Trenčianskom kraji.

Zo sektorových štatistík zase vyplýva, že najviac nepripojených pokladníc je v odvetví pohostinstvá a maloobchod, čo je práve cieľová skupina, na ktorú je projekt cielený. Práve v sektore HORECA (hotely, reštaurácie a kaviarne) je totiž daňová medzera na DPH na úrovni 490 mil. eur.

Finančná správa bude do konca roka pokračovať v intenzívnej komunikačnej kampani a pripravuje aj ďalšie opatrenia, ktoré majú za cieľ poskytnúť čo najviac priestoru podnikateľom pre získanie rady či odborného usmernenia. Na prelome rokov preto rozšíri úradné hodiny call centra pre eKasu.

Dátum Prevádzkové hodiny call centra
16.12.2019 – 23.12.2019 6.00 – 22:00 hod.
26.12.2019 – 30.12.2019 6.00 – 22:00 hod.
31.12.2019 – 1.1.2020 nonstop
02.01.2020 – 10.01.2020 6.00 – 22:00 hod.

„Finančná správa robí všetko preto, aby sme podnikateľom s nábehom na eKasu pomohli. Upozorňujeme, že odkladaním pripojenia sa k systému podnikatelia nič nevyriešia, môžu na to len doplatiť. Preto opakujem, nie je na čo čakať,“ vyzval nepripojených podnikateľov Hanniker.

Viac

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Back to top button