SlovenskoSprávyTechTlačové správy

Štát posúva ďalšie aktivácie e-schránok

Štát dočasne odkladá povinnú aktiváciu elektronických schránok pre spoločenstvá vlastníkov bytov a nebytových priestorov.

Štát odkladá povinnú aktiváciu približne 11 000 elektronických schránok spoločenstiev vlastníkov bytov a nebytových priestorov. Dôvodom je potreba upraviť súčasnú legislatívu.

„Spoločenstvá vlastníkov bytov a nebytových priestorov sa riadia zákonom o vlastníctve bytov a nebytových priestorov, ktorý na zápis predsedu, teda štatutárneho orgánu, daného spoločenstva do registra spoločenstiev vyžaduje iba minimum údajov. A to meno, priezvisko predsedu a jeho trvalý pobyt. Štát tak nemá k dispozícii presný identifikačný údaj potrebný na sprístupnenie elektronickej schránky konkrétnemu štatutárovi“, vysvetľuje Peter Kucer, poverený generálny riaditeľ sekcie ITVS MIRRI.

Z tohto dôvodu sa štát rozhodol dočasne posunúť termín aktivácie približne 11 000 elektronických schránok až do prijatia potrebnej úpravy zákona. 

„Tú už má MIRRI pripravenú v podobe novely príslušnej legislatívy v rámci navrhovaného nového zákona o údajoch, ktorý pôjde v krátkej dobe na medzirezortné pripomienkové konanie. V novele sme navrhli rozšíriť povinné údaje zbierané o predsedoch spoločenstiev o konkrétny identifikačný údaj, teda rodné číslo predsedu daného spoločenstva. Štát tak bude vedieť presne priradiť danú e-schránku konkrétnemu štatutárovi a zabránime tým potenciálnym škodám, ktoré by inak mohli vzniknúť“, približuje ďalšie kroky a pripravené riešenie Peter Kucer.

Pre 703 spoločenstiev vlastníkov bytov a nebytových priestorov, ktoré si svoje elektronické schránky aktivovali dobrovoľne, teda sami, sa situácia nemení. Do ich schránok sú aj budú naďalej doručované úradné rozhodnutia a štát s nimi bude komunikovať iba elektronicky.

Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) postupne aktivuje elektronické schránky pre právnické osoby zapísané v inom ako v Obchodom registri. Od júna tohto roka takto aktivovala 87% e-schránok z celkového počtu viac ako 78.880 organizácií a postupne v aktivácii pokračuje. Za štyri mesiace, od júna do októbra,  štát do týchto zriadených a aktivovaných elektronických schránok doručil 40.324 úradných rozhodnutí a celkovo na papierovom doručovaní ušetril 172.590 EUR.

 „Štát od júna doručil rozhodnutie do viac ako polovice elektronických schránok. Aj to je dôvod, aby štatutári nepodceňovali prístup do svojich elektronických schránok a tí, ktorí doteraz prístup do svojej elektronickej schránky nemajú, si skontrolovali správnosť údajov, ktoré štát o nich v príslušných registroch vedie. Verím, že počet aktívnych užívateľov elektronických schránok sa bude postupne zvyšovať“, uzatvára Peter Kucer.

Využívanie elektronickej schránky je spojené aj s úsporou finančných prostriedkov. Pri elektronických podaniach platí v mnohých prípadoch zľava zo správnych poplatkov až do výšky 50% daného poplatku.

Viac

Tlačová správa

Ak máte záujem o zverejnenie vašej tlačovej správy môžete ju poslať mailom na adresu press@stalosa.sk. Denne zverejňuje výber zaujímavých tlačových správ.

Podobné články

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Back to top button