Z trhu odchádza ďalšia banka. OTP sa spojí s ČSOB

Belgická finančná skupina KBC sa stala tento týždeň vlastníkom slovenskej OTP Banky po tom, čo zmenu schválila Európska centrálna banka. Samotnú akvizíciu však obe banky potvrdili ešte na začiatku roka. Pod belgickú skupinu KBC patrí aj slovenská ČSOB.

OTP Banka sa tak stane súčasťou finančnej skupiny ČSOB. K spojeniu oboch bánk by malo prísť v budúcom roku. Následne by malo prebehnúť aj technické zlúčenie oboch bánk. OTP Banka tak z trhu po niekoľkých mesiacoch zmizne úplne.

„K spojeniu Československej obchodnej banky a OTP Banky Slovensko pod jednu značku ČSOB dôjde v priebehu budúceho roka. Spojenie oboch spoločností posilní naše postavenie na trhu, viac klientov bude mať možnosť využívať komplexné služby finančnej skupiny, digitálne služby a kvalitné investičné poradenstvo,“ uvádza na webe OTP Banka.

Hodnota transakcie zverejnené nebola. Banka o zmenách informuje aj na webovej stránke. Zatiaľ sa zmena vlastníkov klientov OTP Banky nijako nedotkne. Časom sa však zrejme klienti budú musieť pripraviť na viaceré zmeny.

„Spojením spoločností budú mať klienti k dispozícii širšiu sieť pobočiek a tretiu najväčšiu sieť bankomatov na Slovensku. Sme presvedčení, že zo zázemia ešte silnejšej a väčšej spoločnosti pod značkou ČSOB budú profitovať všetci naši klienti. Zdieľanie skúseností a vzájomné inšpirovanie sa skúsenosťami nám umožní prinášať inovatívne možnosti a ešte kvalitnejšie služby,“ vysvetľuje banka na webe.

OTP ani ČSOB zatiaľ neoznámili, či sa zmenia napríklad čísla účtov a ako sa zmenia produkty. V minulosti sa po zlučovaní niektorých bánk menili práve čísla účtov, čo spôsobilo často komplikácie. Prechod pod novú značku však môže znamenať aj zmeny produktov.

Zmena čaká aj klientov Poštovej banky a internetovej 365 banky. Doteraz funguje 365 banka ako odštepný závod práve Poštovej banky, to by sa však malo v budúcom roku zmeniť. Hlavnou bankou sa má stať práve internetová 365 banka a Poštová banka pôjde viac do úzadia. Banka si od zmeny sľubuje hlavne zvýšenie počtu klientov a získanie najmä mladších klientov.

Total
2
Shares
1 komentár
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Podobné články