MZ SR: Pre úspech potrebujeme milióny zodpovedných rozhodnutí

Ministerstvo zdravotníctva SR pripravuje informačnú a mobilizačnú kampaň o novej vakcíne. Očkovanie však bude dobrovoľné.

Kampaň podľa rezortu zdravotníctva poskytne všetky relevantné a overené informácie k téme očkovania proti infekčnému ochoreniu COVID-19 na jednom mieste tak, aby dôveryhodne zodpovedala drvivú väčšinu otázok verejnosti.  

Slovensko potrebuje objektívne a odborné fakty

Očkovanie vakcínou proti COVID-19 je dnes celosvetovo najdiskutovanejšia téma. Preto je aktuálne aj najsilnejšou témou konšpiračných a antisystémových platforiem. Aj Slovensko čelí silnej dezinformačnej kampani predovšetkým v online priestore.

Ministerstvo zdravotníctva už nastavilo komunikačnú stratégiu sociálnych sietí na aktívnom publikovaní objektívnych faktoch a odborných argumentoch, sprostredkovaných zrozumiteľne aj laickej verejnosti.

Rovnako tak bude vystavaná informačná, edukačná a následne mobilizačná kampaň pre očkovanie. Webová stránka kampane zodpovie všetky dnes známe a overené informácie o vývoji, bezpečnosti a účinnosti vakcín a poskytne aj dostupné detailnejšie informácie, ktoré môžu ľudí zaujímať. 

Osobnosti z presvedčenia

Do edukačnej a mobilizačnej kampane plánuje ministerstvo zapojiť dôveryhodné osobnosti – rešpektovaných lekárov a vedcov, vplyvných predstaviteľov kultúry, športu, ale aj podnikania, cirkvi a osobnosti rešpektované vo svojom regióne.

Podstatné bude, že ktokoľvek, kto sa svojím názorom a vplyvom zapojí do kampane, tak urobí z vlastného presvedčenia a bez nároku na honorár, keďže ide o citlivú a aj účelovo zneužívanú tému. 

Pre víťazstvo nad COVID-19 sa musíme zomknúť

Na cestu do normálneho života potrebujeme milióny zodpovedných individuálnych rozhodnutí, preto sa musíme zomknúť ako spoločnosť. Veríme, že aj mnohé rešpektované osobnosti využijú správne svoj vplyv v tak dôležitých výzvach, ako je záchrana životov a zdravia ľudí, možné reštartovanie celých odvetví hospodárstva, kultúry, športu. Vďaka vakcíne máme šancu vrátiť život do normálu. 

uviedol minister zdravotníctva Marek Krajčí

Informačná, edukačná, fáza bude o objektívnych informáciách a odpovediach na všetky otázky laickej aj odbornej verejnosti. V mobilizačnej časti kampane chce ministerstvo sprostredkovať názor vplyvných osobností pre jednotlivé cieľové skupiny – vekové kategórie, regióny, odvetvia a komunity.

Pre edukáciu verejnosti využije všetky typy médií, pôjde o kombináciu tradičných a sociálnych médií. 

Ministerstvo zdravotníctva aktuálne vyhodnocuje stratégiu kampane a pracuje na príprave jednotlivých formátov tak, aby v priebehu januára začalo s ich postupným nasadzovaním.

Bezpečné rozhodnutia a skutky potrebujeme už teraz

Ministerstvo zdravotníctva dnes v rámci vysielacích časov rozhlasov a televízií vo verejnom záujme spúšťa aj kreatívnu kampaň na podporu ochranných preventívnych opatrení Rúško-Odstup-Ruky. 

R-O-R je známe, no veľmi dôležité heslo troch slov, ktoré sú alfou a omegou v obmedzení šírenia koronavírusu. Nosenie rúška, dostatočný odstup a dôkladná hygiena rúk – stačí tak málo na ochranu nášho zdravia a zdravia našich blízkych. 

vysvetľuje minister zdravotníctva Marek Krajčí

Televízne spoty počas sviatkov odvysielajú všetky televízie a niektoré rádiá. Cieľom spotu na známu pieseň Tri slová v podaní Kristin Lash & Jacob Grey od Deža Ursínyho a Jána Štrassera, režírovaného Jurajom Janišom v produkcii Playground 13 a kamere Martina Chlpíka je zásadne zvýšiť disciplínu v dodržiavaní opatrení.

Total
0
Shares
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Podobné články